צהרונים

צהרון הגן מהווה המשך ישיר של המסגרת החינוכית לילדי הגן.

ילדי הגן בגילאי (טרום טרום חובה ועד חובה) דורשים מיומנות והתייחסות ייחודית ומקצועית. אלו גילאים קריטיים בהתפתחות הילדים (EQ, IQ).
בראש מחלקת גני הילדים של אפטר סקול עומדת גב' אילנה לביא. אילנה, גננת מוסמכת, בעלת תואר שני בחינוך, מומחית לגיל הרך, עם ניסיון של כ-30 שנים במערכת החינוך, מובילה תפיסה חינוכית ייחודית המותאמת לצרכי הילדים בגילאי הגן בשעות הצהרים.
המחלקה פיתחה מערכי פעילות, בתחומי דעת שונים לקידום החוויה והלמידה בהתאם להתפתחות המוטורית, הרגשית והקוגניטיבית של הילדים, כדוגמת תיק מוזיקלי, תיאטרו-תיק, חוויה בתנועה, הפעלות אורייניות, משלים, אגדות ועוד. כמו כן, פיתחה המחלקה, חוברות העשרה ופעילות לילדים, במטרה לפתח את יכולותיהם להיות "לומד עצמאי" בפיתוח מיומנויות הנדרשות להכנתם לגן חובה ולבית הספר.
אנו מאמינים ברצף חינוכי משעות הבוקר ועד סיום הצהרון, בשיתוף פעולה מרבי עם צוות הבוקר.

שיתופי פעולה ליצירת רצף גני
צהרון הגן מהווה המשך ישיר של המסגרת החינוכית לילדי הגן.
מניסיוננו למדנו את החשיבות בקיום מערכת פעולה משתפת בין צוותי הבוקר לצוותי הצהרון ליצירת עבודת רציפה המעצימה את השותפות, את תחושת השייכות ותחושת ההדדיות ליצירת אקלים חינוכי איכותי במתן שירות מיטבי לילדים, להורים וצוותים החינוכיים. העבודה המשותפת והמתואמת בין כלל חברי צוותי הגן בבוקר ובצהרים היא קריטית להצלחה.

אנו נוהגים לעבוד בשיתוף פעולה עם צוות הבוקר בתחומים רבים, כגון -
1. ברמה הפדגוגית- אנו מקבלים עדכון מצוות הבוקר על התכנים הנלמדים ואנו נוהגים לעבות את התכנים הנלמדים ולא להחליפם ובמקביל ללמד את הילדים גם תכנים אחרים, מעניינים ובעלי ערך מוסף, כגון: שנות השישים, הקוטב הצפוני, אומנים ידועים ועוד...
2. משחקים ופינות משחק- אנו נוהגים בכל שנה לקנות משחקים רבים שאינם נמצאים בגן ולחלוק עם צוות הבוקר. בתמורה אנו מקבלים רשות גם להשתמש בפינות ומשחקים של הגן בצהרון.
בסופו של דבר שיתופי הפעולה האלו מובילים להתנהלות חופשית של הילדים בהבנתם שהגן מהווה מסגרת יחידה ואחידה לצרכיהם.

ניהול ופיקוח
כל מספר גנים מנוהלים על ידי מנהל/ת אשכול גנים, מתחום החינוך של רשת אפטר סקול. עיקרי התפקידים של מנהל/ת אשכולות הגנים הם:
1. ניהול ולווי צוות הצהרון.

2. יצירת קשרי עבודה עם צוות הבוקר והצהרון, למתן מענה מיטבי לצרכם ולהתפתחותם של הילדים.

3. פגישות חודשיות עם צוות הבוקר לתיאום ציפיות.

4. מנהל/ת הגנים מקיים/ת פגישות חודשיות עם הסייעות והגננות של הצהרון למתן כלים לעבודה איכותית בנושא הפעילות החודשית שמתכננת מידי חודש ובקיום למידת עמיתים ופיתוח מתודות למידה ופעילויות הנאה.

5. קשר עם ההורים- החל מעזרה ברישום באתר ומסירת פרטים ראשונים וכלה בליווי ועדכון של ההורים בהתפתחות הילד.

6. שליחת מיילים עדכונים קבועים אחד לשבוע ושליחת תמונות מהפעילות מספר פעמים בחודש.

תוכנית פעילות שבועית לדוגמה בגנים
ילדים שואבים בטחון מעולם מסודר ומאורגן. הם נהנים מן המוכר והידוע ומוכנים להתנסות בחוויות חדשות ולהתמודד עם קשיים, כאשר סביבתם מתפרשת בעיניהם כסביבה בטוחה מגוננת ואוהבת.